jueves, 13 de noviembre de 2014

Tinc un somni

El Pau pateix Distròfia Muscular i vol recaptar fons per a la investigació d’aquesta malaltia degenerativa

“Mami, Per què em passa això a mi? Per què no corro tant com els meus companys? Per què no inventen ja la pastilla que em doni la mateixa força que als altres? Són preguntes que el meu fill m’ha fet una vegada i una altra, que t’estripen per dins. No hi ha cap resposta que compensi aquestes ganes de jugar, córrer o saltar com qualsevol nen de 12 anys”.

El Pau Morales és un nen de 12 anys que pateix Distròfia Muscular de Becker, una malaltia degenerativa i hereditària que encara no té un tractament curatiu. Amb el projecte ‘Tinc un somni’ la família del Pau, jugador de l’equip de nens afectats per paràlisi cerebral de l’EFS Castelldefels, pretén recaptar fons per incorporar una persona a l’equip de recerca de la Dra. Cecilia Jiménez, mèdic-investigador a l’Hospital Sant Joan de Déu.

L’objectiu de la campanya és recollir 30.000 euros per poder rellançar un estudi sobre aquesta malaltia degenerativa a l’hospital de referència en la recerca i el tractament de les distròfies musculars de Duchenne i Becker. La Dra. Cecilia Jiménez ha explicat que “ambdues són degudes a la pèrdua d’una proteïna fonamental per al múscul, la distrofina”.

L’acte central de la campanya de recaptació de fons tindrà lloc aquest dissabte 15 de novembre a la plaça Major de Gavà. Durant tot el dia hi haurà música, animacions, estands solidaris, un mercat solidari, recollida de joguines, tallers de ball i música i barra de begudes i menjar a la tarda i hi actuaran els bastoners, castellers i grallers de Gavà, entre d’altres.

A més, en els últims mesos el projecte ha recollit diners gràcies a la venda de butlletes solidàries per 0’50 cèntims, a la col·laboració d’alguns corredors de l’i3 Triathlon, al Ball Solidari dels Amics del Ball de Gavà, i a la implicació de tot el FS Castelldefels, entre d’altres entitats.

Als següents enllaços trobareu més informació: